Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem, np. paszport lub książeczka wojskowa wraz z aktualnym potwierdzeniem o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie działania urzędu i nr ewidencyjnym PESEL;
Decyzja o nadaniu numeru NIP(z Urzędu Skarbowego) lub inny wiarygodny dokument potwierdzający NIP;
Oryginały wszystkich świadectw pracy oraz inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie np. zaświadczenie o okresie zatrudnienia i wysokości comiesięcznego wynagrodzenia lub umowy zlecenie z rachunkami rozliczającymi, z przypadku nie posiadania oryginałów dokumentów istnieje możliwość przedłożenia kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przed odpowiedni organ;
Decyzje o wykreśleniu działalności gospodarczej (z Urzędu Miasta – Ewidencja Działalności Gospodarczej), w przypadku, gdy była prowadzona pozarolnicza działalność gospodarcza;
Zaświadczenie z ZUS o odprowadzanych składkach na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalność gospodarczej, w przypadku, gdy była prowadzona działalność;
Dokumenty potwierdzające wykształcenie i dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe np. zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
Dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych pracy, o ile takie przeciwwskazania występują;
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku,gdy występuje;
Książeczka wojskowa;
Poszczególne decyzje/zaświadczenia z ZUS o przyznaniu renty z tytułu niezdolności do pracy o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia;
Zaświadczenie wykazujące okres pobierania zasiłku macierzyńskiego, zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego z wykazaną podstawą wymiaru tych świadczeń;
Orzeczenie lekarza orzecznika ZUS lub zaświadczenie od lekarza rodzinnego o zdolności do pracy;
Świadectwo zwolnienia z aresztu śledczego lub zakładu karnego (dotyczy osób opuszczających areszt lub zakład karny);
Zaświadczenie o zameldowaniu w przypadku zameldowania czasowego;
W sytuacji, gdy osoba od ostatniej utraty statusu osoby bezrobotnej była zatrudniona to do kolejnej rejestracji przedstawia dokument potwierdzający okres zatrudnienia ( świadectwo pracy, umowę zlecenie, umowę o dzieło)