Jakie dokumenty są wymagane do rejestracji ?

Jakie dokumenty są wymagane do rejestracji ?

  • Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem, np. paszport lub książeczka wojskowa wraz z aktualnym potwierdzeniem o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie działania urzędu i nr ewidencyjnym PESEL;
  • Decyzja o nadaniu numeru NIP(z Urzędu Skarbowego) lub inny wiarygodny dokument potwierdzający NIP;
  • Oryginały wszystkich świadectw pracy oraz inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie np. zaświadczenie o okresie zatrudnienia i wysokości comiesięcznego wynagrodzenia lub umowy zlecenie z rachunkami rozliczającymi, z przypadku nie posiadania oryginałów dokumentów istnieje możliwość przedłożenia kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przed odpowiedni organ;
  • Decyzje o wykreśleniu działalności gospodarczej (z Urzędu Miasta – Ewidencja Działalności Gospodarczej), w przypadku, gdy była prowadzona pozarolnicza działalność gospodarcza;
  • Zaświadczenie z ZUS o odprowadzanych składkach na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalność gospodarczej, w przypadku, gdy była prowadzona działalność;
  • Dokumenty potwierdzające wykształcenie i dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe np. zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
  • Dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych pracy, o ile takie przeciwwskazania występują;
  • Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku,gdy występuje;
  • Książeczka wojskowa;
  • Poszczególne decyzje/zaświadczenia z ZUS o przyznaniu renty z tytułu niezdolności do pracy o okresie i rodzaju pobieranego świadczenia;
  • Zaświadczenie wykazujące okres pobierania zasiłku macierzyńskiego, zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego z wykazaną podstawą wymiaru tych świadczeń;
  • Orzeczenie lekarza orzecznika ZUS lub zaświadczenie od lekarza rodzinnego o zdolności do pracy;
  • Świadectwo zwolnienia z aresztu śledczego lub zakładu karnego (dotyczy osób opuszczających areszt lub zakład karny);
  • Zaświadczenie o zameldowaniu w przypadku zameldowania czasowego;
  • W sytuacji, gdy osoba od ostatniej utraty statusu osoby bezrobotnej była zatrudniona to do kolejnej rejestracji przedstawia dokument potwierdzający okres zatrudnienia ( świadectwo pracy, umowę zlecenie, umowę o dzieło)
  • .